Historie

Geschiedenis

Het bedrijf is opgericht door Jos Muilwijk op 1 oktober 1971. Hij is begonnen met veerijden en heeft dat in 1979 beëindigd. Toen heeft hij een trekker gekocht en is daarmee in het ongeregelde vervoer begonnen. Op 3 maart 1986 is Mari Muilwijk in het bedrijf gekomen en is de tweede trekker gekocht. Het eenmansbedrijf werd daarmee veranderd in een v.o.f. Op 28 augustus 1989 is Ad Muilwijk in het bedrijf begonnen en dus werd de derde trekker aangeschaft. Inmiddels heeft Jos het rijden op de vrachtauto voor gezien moeten houden vanwege gezondheidsproblemen. Jan Zwakhals is daarna als chauffeur in dienst getreden. Op 15 januari 2008 is het bedrijf E.D. de Groot uit Arkel overgenomen daar zij naar 37 jaar besloten hebben het transportbedrijf te beëindigen. Hierbij is Corné de Groot als chauffeur in dienst getreden. Ook zijn hierbij twee trucks aan het wagenpark toegevoegd. In 2009 is Jan Zwakhals met pensioen gegaan. Piet Stek is in 2013 als chauffeur in dienst getreden.


Heden

Momenteel werken we met twee bakwagen-aanhanger combinaties met kraan en met twee trekker-oplegger combinaties. Daarnaast hebben we nog een mercedes sprinter voor de kleinere transporten. We vervoeren van alles; vooral veel bouwmaterialen, hout , staal, machines, kranen enz. Ook doen we speciaal transport (uitzonderlijk vervoer). We hebben daarvoor een semi-dieplader, die ingezet kan worden voor hoogte-, lengte-, en breedte transporten. Daarnaast hebben we ook twee kraantrailers met kraan om zelf materialen te kunnen laden en lossen. Bij onze kranen hebben we nog diverse hulpstukken zoals knijpers, stenenklem en pallet haak om zonder eventuele hulp te kunnen laden of lossen.


Historische foto's

Hieronder vindt u foto's van ons bedrijf vanaf 1961 tot heden. Hierin is voornamelijk te zien welke trucks wij hebben gehad.

De eerste auto van Jos. In 1961 reed Jos bij L. de Bruyn in Hoornaar. Hij reed toen met een daf en een Broshuis trailer.


De 2e veewagen van Jos. Hij is op de foto olie aan het verversen.


Dit is dezelfde veewagen die iedere dag moest worden schoongemaakt.


Jos en Jan Bruynis kochten deze daf erbij. Met deze daf 2000 kieper reden we bloempotten. Achterop deze kieper kon een kooiaap worden meegenomen om de ploempotten bij tuinders uit te venten. Ook is er veel asfalt mee vervoerd. Op de foto staan de chauffeur (Klaas Blokland) en de monteur (Wim Bruynis) de auto te wassen.


In 1979 kocht Jos zijn eerste trekker. Een daf 2800 (89-GB-85). Hij is hiermee gaan rijden in het ongeregelde vervoer.


Hier trok Jos containers bij den Hartog in Asperen.


Een vracht betonplaten in opdracht van Hako in Arkel.


In 1986 kocht Jos een andere daf 2800 (BN-97-SR). Met de 89-GB-85 ging Mari rijden. Om een eenheid te creëren werd de andere 2800 in dezelfde kleur als de nieuwe gespoten. Dit was de kleur van de bock.


Eerste auto van Mari (3 maart 1986).


 

De tweede auto van Mari. Een daf 3600 (BS-15-JH).


De eerste Daf 95 (VD-59-RP) werd gekocht en de 2800 werd ingeruild. Jos ging met de 95 rijden.


De 2e Daf 95 (VF-01-TP). Dit werd de eerste auto van Ad.


De derde Daf 95 (VK-39-HS). En de 3600 werd ingeruild. Dit werd de derde auto van Mari.



 

De 2e auto van Ad. Dit was geen trekker meer maar een bakwagen voorzien van 20 t/m kraan met aanhanger. Waar we voornamelijk steigermateriaal mee zijn gaan rijden (BH-NT-56).


De BG-NV-42 is na 11 jaar afgenokt. Hij had 914.000 km gelopen en moest in 2009 weg vanwege zijn euro 2 motor.


Luchtfoto uit 2010


 

De BJ-TN-58 uit 2001 (aangeschaft in 2004) is in 2016 ingeruild. Hij had 1.000.000 km gelopen en moest na 12 jaar weg vanwege zijn euro 2 motor. Voornamelijk heeft Jan Zwakhals op deze auto gereden.
Klik hier voor meer info over deze truck.



In 2006, 2009 en 2016 zijn de auto's ingeruild. Verder is er in 2008 een Mercedes Sprinter bijgekomen. Met deze trucks werken we op dit moment. Voor informatie over deze trucks klik op wagenpark in het linkermenu.